Bokrecension: Catsong av T.J. Banks
Bokrecension: Catsong av T.J. Banks

Bokrecension: Catsong av T.J. Banks

Catsong är en fängslande och förtjusande samling berättelser om speciella katter och den inverkan de hade på författarens liv. T.J. Bankerna delar berättelserna om katterna som har prästat hennes liv, och den enorma kärlek, lycka och komfort de har tagit med, var och en på hans eller hennes eget individuella och speciella sätt. Det finns Alexander Czar-Cat, den magiska katten för författarens barndom. Det finns Jason, en svartvit vild vars kärlek och tillgivenhet åtföljer banker genom hennes collegeår och in i hennes äktenskap. Det finns cricket och tikvah, och solstice och kilah, katter som ansluter till författaren på en själsnivå. T.J. Banker vet tydligt och förstår katter, och hennes uppskattning av och kärlek till varje enskild katt lyser igenom i hennes känsliga och vackra prosa. Genom att dela sina berättelser om dessa katter får författaren oss att känna att vi faktiskt kände dem, och hon visar oss också hur verkligt speciellt alla katterna som kommer och går från våra liv är. För oss som är redo att lyssna med våra hjärtan har katter så mycket att visa oss. De berikar våra liv genom sin enkla, kärleksfulla närvaro, ger oss lycka och underhållning med sina obegränsade upptäckter och ger tyst kärlek och stöd under våra mörka dagar. Denna samling berättelser täcker alla dessa aspekter och mer.

Det är omöjligt att välja en berättelse över en annan – de är alla fantastiska och speciella på sitt eget sätt. Men för mig rörde titelhistorien, Catsong, mig mycket djupt. Detta är historien om Kilah, den sjuttonåriga Tortoiseshell-katten som hjälper henne människan genom personlig katastrof och många djurkriser-och vars kärleksfulla ande fortsätter att trösta även efter att ha gått in i den icke-fysiska dimensionen.

Den här boken är en skatt för alla kattälskare och gör en fantastisk semestergåva. Författaren har ett begränsat antal autograferade kopior tillgängliga för försäljning. E-post T.J. Banker på DawnTreader27@earthlink.net för mycket mer information och för att beställa.

T.J. Banks är författaren till Souleiado och Houdini, en roman för unga vuxna som Cleveland Amory entusiastiskt har märkt en “vinnare.” Hennes arbete har dykt upp i antalet antologier, inklusive kycklingsoppa för ensamstående förälders själ och en kopp komfort för kvinnor i kärlek. Hon bor med sin dotter Marissa och deras katter och kaniner i ett ofta fredligt, men alltid intressant kungarike i Connecticut.

Inslagskung

Du kanske också gillar:
Catsong av T.J. Banks: Uppdaterad med mycket fler berättelser